chevroletcamaro.cz

Unleashed Fuel Only

The Heartbeat of America Still Beats!

…což by ve volném netureckém překladu mohlo znamenat “Tlukot amerického srdce neustává”. Avšak, co totok může znamenat?

O dva články zpět jsem vyhlásil velmi smutnou novinku o ohledně motoru, který nepřežil letošní krutou zimu. Jenomže, i když 305ka (neboli pětilitr) není na americké poměry žádný silák, ba dokonce je terčem posměchu (vhodný leda tak do zahradní sekačky, jako pohon stěračů, …), nechtěl jsem to nechat jen tak. Tenhle motor má přeci také svou duši a když už se do něj něco zainvestovalo, tak to nenechám vyletět komínem. Inu jal jsem se testovat rozsah škod:

  1. Odpojil jsem zapalovací kabely a několik vteřin protáčel motor na startér, poté nechal chvíli ustát a vypustil motorový olej. Zjištění – žádné stopy po emulzi (vodě v oleji) - ok!
  2. Vypustil jsem zbytek vody z chladiče – žádné stopy po oleji - ok!

    Oil Check Oil Check Coolant? No - just water

  3. Poslední test – vrácení obou náplní a test motoru za běhu…

Na konci videa je dobře vidět, že po zahřátí přestal motor kouřit úplně, což znamená, že voda do válců nejde - ok! V takovém případě by mělo stačit zalepení bloku zvenčí. Hodně veteránistů na prasklé litinové bloky používá s úspěchem tekutý kov (speciální druh tmelu). Dobré reference jsem dostal na značku Movychem. Vyzkoušíme, uvidíme a budeme se jistě těšit na kladné výsledky. Držte palce!

PS: Všimli jste si, že zmizely ty otravné reklamy? ;-)

Přidat komentář

Loading